log
▁▁▁▁▁▁▁▁⏐▁▁▁ 1605
hanbot: http://btcbase.org/log/2018-10-31#1868072 << meanwhile i have a prototype that lets user upload multiple pix at a time in the sense that there are N boxes with 'browse' button hooked to a single 'upload' click. question is, if this is even a reasonable way to do it, what should N be? ☝︎
a111: Logged on 2018-10-31 23:16 mircea_popescu: http://btcbase.org/log/2018-10-31#1867924 << ikr, multi-upload has been on the wishlist for mp-wp ever since... hey hanbot how long's it been now ?
mircea_popescu: hanbot a moment's meditation reveals that i dun really want to clickl a bunch of boxes. ideally, i'd click once, and shift-select a set of files. does php even support this in any sense ?
mircea_popescu: <input type="file" multiple=""/> << apparently this exists now.
hanbot: i get whatcha mean, yeah. looks like specifying multiple and fucking around with arrays should make it work thusly, i'll see if i can coax it.
mircea_popescu: nice!
deedbot: http://bimbo.club/?p=84 << Bimbo.Club - Consider this creative
mircea_popescu: meanwhile in rarest-thing-today, https://image.ibb.co/jC8gZq/ugly-duck-rickles.jpg
mircea_popescu: diana_coman answered
mircea_popescu: btw, do you have the rss feed for that article via deedbot ?
mircea_popescu: (ie !!subscribe http://trilema.com/2018/euloras-communication-protocol-restated/feed will have it pop pms on any new comments to that article)
diana_coman: mircea_popescu, I tend to check it anyway for ref
diana_coman: but yes, I should set it
mircea_popescu: just wanted to make sure you know about it.
mircea_popescu is sitting here watching 11MB/s transfers... what a pleasure.
diana_coman: hm, does this need to be in here? I tried in pm and it says it failed
diana_coman: !!subscribe http://trilema.com/2018/euloras-communication-protocol-restated/feed
deedbot: diana_coman subscription to http://trilema.com/2018/euloras-communication-protocol-restated/feed failed
diana_coman: http://btcbase.org/log/2018-04-24#1804958 -> is this still detached? ☝︎
a111: Logged on 2018-04-24 02:10 trinque: the !!subscribe lever is detached, yes, since it used to run back to a pretty sad pile of duct tape.
mircea_popescu: oh
mircea_popescu: i guess it must be.
mircea_popescu: im guessing there's no real need to have the rss bot melded into deedbot rly.
mircea_popescu: would rather go with loggers or something
trinque: http://btcbase.org/log/2018-05-30#1819758 << once there was a guy who was gonna take this over. ☝︎
a111: Logged on 2018-05-30 14:58 spyked: but I will rebase the rss bot on top of this afterwards and I'll ping you right before I bring rss in-chan.
trinque: spykedbot is apparently still here, but spyked went off dick-in-hand elsewhere?
trinque: diana_coman: you want these aimed at you in pm?
mircea_popescu: heh. hey spyked... what became of ye ?
BingoBoingo: In other lolz, I got a phone call warning me of planned power outage for my block tomorrow
diana_coman: trinque, yes please
asciilifeform: BingoBoingo: !
asciilifeform: BingoBoingo: how long outage ? and can you arrange to be there when it happens ?
asciilifeform: cuz it's a mighty convenient time for interloper to diddle boxes.
asciilifeform: ( and peculiarly coincident with trinque's deedbot hiccups from last night )
trinque: diana_coman: done
diana_coman: thanks trinque !
trinque: yw
asciilifeform: trinque: spyked seems to be on a multi-month 'see the world' thing, e.g. http://btcbase.org/log/2018-11-04#1869254 ☝︎
a111: Logged on 2018-11-04 21:41 deedbot: http://thetarpit.org/posts/y05/07f-bucharest-ii.html << The Tar Pit - Bucharest, part zwei: Herstru, Cotroceni
trinque: I guess next time I'm wrestling the portage snake at 11pm I'll say "at least spyked is enjoying himself"
asciilifeform: trinque: portage snake seems pretty long btw -- what did you end up being stuck on ?
asciilifeform has a box ready for beta cuntoo any day of the week
asciilifeform: BingoBoingo: plz post the exact announced outage time asap
mircea_popescu: haha wtf.
mircea_popescu: BingoBoingo definitely gotta be there.
mircea_popescu: da fuck "planned" is this, "tomorrow".
trinque: asciilifeform: not stuck, swapped onto wallet work for a bit. improved the deposit handling and swept a bunch of small outputs.
trinque: I'm running one of my primary work boxes on cuntoo atm, working great. I'm going to try to cut a release during the holiday.
asciilifeform: neato
trinque: just need to make an ebuild of phf's latest, haven't done that yet, and to see what deps it will require in the genesis.
asciilifeform: trinque: i'm quite looking forward to adult cuntoo , eventually would like to move whole buncha boxes to it
trinque: since its set up to have classical gentoo portage as "just another repo" I haven't had a single problem with building things that aren't yet vpatch-ebuilds
trinque: the ebuild porting story is downright comfortable.
BingoBoingo: asciilifeform mircea_popescu: Power outage is not for the rack
BingoBoingo: Is residential power outage
asciilifeform: aaaaa
asciilifeform: lol
mircea_popescu: you mean at your house ?
BingoBoingo: Yeah, apologies for the lack of context
mircea_popescu: ahahaha mmkay.
mircea_popescu: that was trippy.
asciilifeform: verily
asciilifeform: http://btcbase.org/log/2015-11-18#1326332 << oblig ☝︎
a111: Logged on 2015-11-18 14:54 asciilifeform: shinohai: 'i heard that ivan won a car in the lotto.' 'yes! but not ivan but piotr, not a car but an overcoat, not in lotto but at cards, and not won but lost'
BingoBoingo: I thought block would imply residential, but rereading after the panic
trinque: asciilifeform: makes me think I gotta learn russian just for the jokes
mircea_popescu: the jokes and the sluts, yea.
BingoBoingo: <asciilifeform> BingoBoingo: plz post the exact announced outage time asap << FTR the planned outage time is approximadamente entre 9 y 13
BingoBoingo: Which just about eliminates the possibility of actual turkey tomorrow (all locally available are US style giants, frozen god only knows when)
mircea_popescu: in other lulz, "Press Space to pause time."
BingoBoingo: lol
BingoBoingo: That might actually work
mircea_popescu: you know ?!
deedbot: http://bimbo.club/?p=85 << Bimbo.Club - A rewrite
asciilifeform: 'I was not much of a calming presence due to my own anxiety about bitcoin and soap.' << lolwat!
mircea_popescu: lmao emo.
mircea_popescu: asciilifeform she had to buy http://trilema.com/2013/were-all-one/#selection-311.1-311.71 (which she did, and which apparently also comes as bars!)
asciilifeform: lol!
asciilifeform: and with btc ?!
mircea_popescu: what, that's something to worry about at any point. ready worry fodder.
asciilifeform: imho worry is waste of cpu.
asciilifeform: in the end ragnarok anyway, yggdrasil topples, serpent nidhogg will eat world. why worry.
diana_coman hears asciilifefore singing don't worry, be happy
asciilifeform: eh 'happy' optional
diana_coman: I'm scratching my head more at the "how I was surviving without a smart phone and much longer could I live like this." + notebook maps etc but I suppose I'm essentially already too old to fully grasp the phone attachment thing
asciilifeform: but worry is simply empty loop. ( and i think mircea_popescu hooks'em up to 220v when he finds'em doing it )
asciilifeform: diana_coman: pnoje-gps-ism is wildly popular in usa, where folx drive 100+km erry day and thing (nominally) walks'em around crashes/jams
asciilifeform: but in orcistan i dunno what'd be the point
diana_coman: I can't quite tell for sure what she means by worry i.e. if empty loop or not
mircea_popescu: or if anything.
asciilifeform: mircea_popescu: presuming we're talking about an actual critter rather than eliza, can then assume that if it put down words, then meant ~sumthing~ ?
asciilifeform: rather than rng hiss
mircea_popescu: we can't so assume, because natural language has no definite meaning.
mircea_popescu: we use it by defining arbitrary "gate voltages" if you will, of "something-vs-nothing", but these are cultural, contextual and personal.
mircea_popescu: hence, literature.
asciilifeform: it's supposed to be gate voltage, yes. i.e. narrow down the phase space of possible meaning
mircea_popescu: right.
asciilifeform: ( and while we're in 'gate voltages', imho 'worry' is exactly like parasitic oscillation -- whether in electrical machine or the vibration that slowly destroys a sad washing machine )
mircea_popescu: aha.
deedbot: http://qntra.net/2018/11/usg-nasa-probing-upstart-contractor-after-achieving-substantially-better-delivery-history-than-old-guard-contractors/ << Qntra - USG.NASA Probing Upstart Contractor After Achieving Substantially Better Delivery History Than Old Guard Contractors
BingoBoingo: ^ Play ball with USG on multiple fronts, get robbed on all fronts
mircea_popescu: heh
asciilifeform: 'The company's lone violation is for an April 2017 accident in which an employee lost the tips of two fingers, resulting in a $750 fine.' << if troo, this is cleaner record than most auto repair shops, i suspect
BingoBoingo: Or hardware stores
mod6: Hi, was it decided that we would change vpatch names to have the word 'keccak' in them? Or simply keep the same as before?
mod6: (I made a trb keccak tree over here, just about to test it out. So far, that was my only question. Once done testing and things, will bake blog posts about diana_coman's vk.pl and the grinding of the keccak vtree.)
BingoBoingo: In local news: McDonald's second best place to work per the paper of record https://www.elobservador.com.uy/nota/-cuales-son-los-mejores-lugares-para-trabajar-en-uruguay--20181120134523
asciilifeform: mod6: mircea_popescu specifically didn't want to change the file ext. ( but only barfed lightly when asciilifeform proclaimed 'i'ma make mine foo.kv.vpatch cuz i have 90000 private vpatches in old form' )
asciilifeform: http://www.loper-os.org/?p=2743 << illustrates asciilifeform's style re item
mod6: Thanks for the info asciilifeform. For now, I've just named them the same as the original ones, for testing here on my own. Was able to press with `vk.pl` successfully, and build a trb from that pressed keccak vtree.
diana_coman: mod6, as asciilifeform says, essentially it's preferred to keep same; for ref, logs discussion http://btcbase.org/log/2018-09-19#1851864 ☝︎
a111: Logged on 2018-09-19 17:43 mircea_popescu: now as to new extensions... imo bad idea. there's manifests and things now.
mod6: Thanks diana_coman
mod6 bbl